Att skapa en kundklubb

25 oktober 2020
william eriksson

Visst kan man som egen företagare skapa en egen variant av kundklubb. Man kan använda klippkort. Handla för x antal kronor och få en viss procent på nästa vara. Eller så gör man erbjudanden för de som besökt butiken ett visst antal gånger och blir vip kunder. Det kan bli jättebra. 

Har man en bra kundbas i företaget kan det bli en hel del extra jobb att hålla koll på. Vilket i sin tur kan leda till att det blir mycket fel. Så varför inte ta hjälp av företag som har expertkunskaper när det kommer till att attrahera nya kunder?

 

Ett lönsamt sätt att arbeta

Varför inte skapa en kundklubb där kunden samlar poäng? En stege som påverkar exempelvis vilket typ av rabatt de får. Är man en stor kund hamnar man längst upp på rabatt listan och blir extra generöst uppskattad för sin lojalitet. Här handlar det om riktigt bra rabatter som verkligen gör skillnad för kunden. Gör så att de inte bara stannar kvar utan även berättar för andra om fördelen med att vara medlem.

 

 

Vad en kundklubb kan innebära

Först och främst exklusiva erbjudanden. Få medlemsbrev. Entreprenören hjälper att ta fram ett program perfekt skapat för den egna firman. Ett program som styr kunderna i den riktning man önskar. Ett program som kunden lätt kan greppa samt snabbt förstå fördelarna. Vem gillar inte en bra deal där man kan spara en slant. 

Så varför vänta? Googla och se var närmaste företag finns och ta sedan kontakt. Varje sekund är viktig. Men viktigt att ändå skynda lite långsamt så att allt blir rätt från början. Att programmet snabbt kan börja generera in pengar och betala för sig självt. Ett perfekt sätt att tjäna pengar och samtidigt få kunden att känna sig speciell. Kan man få något positivt i båda ändar kan det inte bli bättre.

Fler nyheter